Snart blir det mer kurs

Inte nog med att jag nyligen var på fotokurs, jag har dessutom anmält mig till en skrivkurs, eller skrivarresa för att vara exakt, som hålls i sommar. Det blir fyra dagar av skrivande ute i skärgården på en kurs som leds av Sara Lövestam (starstruck, much?) och Mian Lodalen. Det var något av ett spontant infall som lät så otroligt kul, och när sambon tyckte att det var helt självklart att jag skulle gå anmälde jag mig.

Det är med lika delar skräck och förtjusning som jag ser fram emot kursen. Jag vet ju inte alls vilken ambitions- eller skicklighetsnivå de andra ligger på, så det känns på många sätt väldigt läskigt. Jag har egentligen inga skönlitterära ambitioner, men det vore roligt att utforska något nytt. I mitt arbete som översättare använder jag knappast mina egna ord och här på bloggen har jag skrivit med min egen röst, men jag tänker att det här blir något annat ändå. Det kan bli pannkaka och det kan bli bra, vem vet.

Det jag vet är i alla fall att det blir något helt nytt som jag aldrig har provat på förut och kanske ger det mig tillgång till helt nya saker. Eller så blir det fyra dagar av konstant skrivkramp… Jag ska i alla fall försöka lägga prestationsångesten åt sidan och ta det som en rolig och kreativ upplevelse. Om inte annat är det ju inte fel med fyra dagar i skärgården.

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Snart blir det mer kurs

  1. CaLLe skriver:

    Åh, vad roligt det låter! Heja dig!

  2. Anelan skriver:

    Men vad kul! Jag kollade på den kursen massa gånger men vågade inte anmäla mig så är lite avis 🙂 Ser fram emot att läsa om hur du upplevde kursen och vad du känner att du fick ut av den!

    • Helena skriver:

      Åh, tänk om du också hade anmält dig! Då hade vi blivit värsta bloggänget, för Sanna från Mina Sanna ord ska gå och även ”Presens”. Hade jag inte vetat det är det inte säkert att jag hade vågat anmäla mig 🙂 Jag hoppas mest att jag inte får hjärnblock av prestationsångest, utan att jag faktiskt lyckas åstadkomma något…

Kommentera

