Prisutdelning

I söndags var jag på Fotomässan eftersom det var dags för prisutdelning för Stockholm fotomaraton. Förra året skickades mail ut i förväg till vinnarna, så att det skulle vara större chans att de fanns på plats under prisutdelningen, men i år hade man skippat det och därför visste ingen någonting om vilka vinnarna kunde tänkas vara.

Det är något som är lite märkligt i en situation som denna, i alla fall för mig. För även om jag inte trodde att jag hade någon egentlig vinstchans, särskilt inte när jag jämfört mina bilder (finns här, för den som är intresserad) med de andra bidrag jag har sett, gick det ändå inte att komma ifrån att hoppet i allra högsta grad fanns där. Dels för att det vore så otroligt roligt att vinna, dels för att jag som helhet var betydligt mer nöjd med min serie i år. Därför kom det ett litet pirr i magen varje gång jag tänkte på prisutdelningen.

På Fotomässan hänger de upp kontaktkartorna för alla som har gått i mål, så det första vi gjorde när vi kom dit var att leta reda på min. Jag visste att de bildserier där juryn hade sett något de gillade markerades med stjärnor, så jag kände att bara att få en stjärna skulle kännas som något av en vinst. Som sagt, vi letade reda på min kontaktkarta, som såg ut så här.

Och ser ni där nere i högra hörnet? Vi zoomar in lite.

Jodå, det satt en liten guldstjärna på och jag blev så glad. Det var visserligen ganska många som fått guldstjärnor i år, men det kändes ändå så roligt att det i alla fall fanns något bland mina bilder som hade fångat juryns blick på ett positivt sätt. Å andra sidan gjorde det mig ännu mer nervös inför prisutdelningen. Jag trodde inte att jag kunde vinna något för serien som helhet (med tanke på att ett par bilder verkligen kändes som bottennapp), men kanske en temavinst? Nja, det visade sig tyvärr att jag hade varit nervös alldeles i onödan, för någon vinst blev det inte. Men jag tröstar mig med att det ändå blev en liten vinst för mig att få en positiv reaktion från juryn åtminstone. Nu återstår att se om det blir ett nytt försök nästa år, vem vet?

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Prisutdelning

  1. CaLLe skriver:

    En guldstjärna i kanten! Vad roligt! Heja dig!

  2. Jag vet precis hur det känns det där med att hoppas (och samtidigt tänka DET kommer ALDRIG att hända). Har ett manus ute som jag än så länge inte fått några positiva besked kring- Men kanske!! Haha hoppet lever 😉

    Coolt & grattis till guldstjärnan hur som helst ❤

Kommentera

