Ibland får man ta saken i egna händer

I förra veckan hämtade vi äntligen vår nya bil och det känns så bra! Men det är inte riktigt vad det här ska handla om. Jag insåg nämligen snabbt att i och med den nya bilnyckeln (eller bilkortet, snarare) ville jag ha en nyckelring att sätta den på, för även om den är stor känns det på något vis konstigt att ha en nyckel utan nyckelring.

Jag kom ganska snart fram till att jag ville ha en nyckelring med något feministiskt motiv och trodde att det skulle vara lätt att hitta, men tji fick jag. Jag hittade visserligen på Etsy, fast med frakt och den stora sannolikheten för att betala tull tyckte jag att det blev lite dyrt. På svenska sajter hittade jag egentligen bara en som var i närheten av vad jag ville ha, men den var i silver, så det kändes lite väl.

Därför kom jag på den alternativa lösningen att beställa en personlig nyckelring med det motiv jag ville ha, vilket faktiskt visade sig vara enklare än jag trodde. Det var bara att leta upp den bild jag ville ha på the internetz och sedan ange hurdan design jag önskade. Så för under hundringen inklusive frakt fick jag exakt det jag ville ha rakt hem i brevlådan. Så sjukt nöjd! Internet är ungefär världens bästa grej!

  

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Feminism, Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ibland får man ta saken i egna händer

  1. CaLLe skriver:

    Internet är fantastiskt! Där finns allt en behöver + allt en inte behöver! 🙂

Kommentera

