Plötsligt händer det

För inte så länge sedan skrev jag här på bloggen om hur mycket jag önskade mig ett halsband från Karins Konstgrepp. Jag hade inga egentliga förhoppningar om att faktiskt få det, men det var värt ett försök.

I torsdags var det ju tio år sedan jag och sambon träffades och trots att vi hade sagt att vi inte skulle köpa några presenter gick han här och muttrade över post som inte dykt upp i tid. Så igår kom då den förväntade posten och det visade sig att det egentligen var till mig. Gissa vad det var! Inte så svårt kanske, men jag är nu stolt ägare av ett sådant här:

Det var precis så fint jag hade förväntat mig och jag kan knappt bärga mig förrän jag får chansen att visa upp det för alla och envar. Det här är en av nackdelarna med att jobba hemifrån, nämligen att jag inte kan paradera runt med mitt nya halsband så att mina kollegor får se det, eftersom de enda kollegor jag har är katterna och de är oförskämt nog rätt ointresserade av smycken.

Och just det, om ett par dagar åker vi till New York! Det ska bli så otroligt spännande och jag börjar redan känna av resnerverna. Fast jag kan inte förneka att just nu känns livet rätt bra.

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

