Fem saker jag har tänkt på idag

1. Hur elaka barn kan vara mot varandra, fast de är så små som fyra år. Fast det är en lång historia som förtjänar ett eget inlägg.

2. Vad jag skulle göra om jag skulle jobba med något annat än det jag gör idag. Trädgårdsarkitekt känns väldigt lockande. Eller så skulle jag kunna tänka mig att jobba lite extra på bageriet vid oss någon gång ibland.

3. Att jag vill komma igång och baka matbröd igen, men då behöver jag starta en ny surdeg och då blir det ett jätteprojekt så då blir det inte av. Fast jag har alternativet att få lite surdeg från bageriet vilket gör tröskeln lite lägre i alla fall. En vacker dag, då jäklar.

4. Hur sjukt många pärlplattor vårt barn har gjort de senaste månaderna. I hennes garderob finns en hel låda med bara pärlplattor.

5. Att det är lite frustrerande att jag knappt hunnit springa alls de senaste veckorna, pga jobb och fullt upp på helgerna. Jag mår ju så mycket bättre om jag hinner med två löppass i veckan i alla fall. Och så vill jag ha en vind- och regntät jacka att ha när jag springer, men jag är lite för snål för att lägga 5-600 kr på en sådan. Fast det vore onekligen en rätt bra grej att ha så här års.

Det här är en del i Onekligens lista med bloggrubriker för november, alla rubriker finns här.

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Fem saker jag har tänkt på idag

  1. Man kan köpa surdeg på internet, från alla möjliga stället världen runt.

  2. Den andra mamman skriver:

    Nämen hu. Jag tänker bara på barns elakhet just nu. Eller nästan bara, kanske 75% av min tankeverksamhet koncentrerar sig på just det, just nu.

  3. Ping: Färdiga bloggrubriker för november | Ett tigerliv

Kommentera

