Den här listan har jag snott helt själv

Inspirationen går på sparlåga just nu, för att inte tala om hur ringrostig jag känner mig inför att skriva… Jag borde bara skriva det jag tänker och vill, men jag tvivlar så mycket på att det blir bra att jag det liksom tar stopp. I stället blir det idag en lista som jag har snott helt själv från Aversioner, som i sin tur snott den från Underbara Clara, som jag tror i sin tur snott den från någon annan. Så kan det gå.

Jag kan baka grymt goda kanelbullar och faktiskt en hel del andra godsaker. Därför försöker jag ofta hitta på orsaker att bjuda folk på fika så att jag ska få baka något gott. Vi har inte plats i frysen för allt jag skulle vilja baka om jag fick chansen.

Jag vill gärna ha lite mer semester. Sambon frestar med en utlandsresa i höst och jag har planer på att åka till London med en kompis, fast allt sådant där kostar ju pengar. Detta eviga gissel.

Jag borde skärpa till mig och sluta prokrastinera och i stället jobba på lite nu.

Jag har ett alldeles nytt objektiv till min kamera som jag fick i födelsedagspresent. Det skulle jag gärna gå ut och fota hösten med just nu.

Jag skulle kunna tänka mig att flytta till Gotland någon gång i framtiden.

Jag gillar att det är fredag idag. Ikväll blir det fredagsmys för hela slanten och imorgon lånar vi ut vår lilla tiger till mina föräldrar, så ska hon sova över där. Hon är överlycklig. Vad vi vuxna ska hitta på vet jag inte än. Förhoppningsvis äta något gott, sedan gissar jag på att vi vill SOVA.

Jag älskar mitt barn mer och mer för varje dag som går. Det är svårt att förstå hur någon kan vara så fantastisk och ännu svårare att förstå att just vi har ynnesten att få vara hennes föräldrar.

Jag måste betala räkningar i helgen. Det suger.

Jag behöver rycka upp mig när det gäller att skriva den här bloggen och inte förvänta mig att det ska bli mästerverk.

Jag får ibland ont i magen när jag tänker på all skit som finns ute i världen och som mitt barn riskerar att stöta på i livet.

Jag har inte uppnått årets stora träningsmål som var att springa ett millopp, eftersom jag åkte på en förkylning några dagar innan loppet jag hade anmält mig till, så jag var tvungen att avstå. Jag har hört att hjärtmuskelinflammation är bäst att undvika. Planering pågår för att uppnå detta mål vid ett annat tillfälle före årets slut.

Jag kan inte sluta lyssna på musik med The Pretty Reckless.

Jag vill inte dricka vatten till kvällens middag, så det blir vin.

Jag borde inte vara så hård mot mig själv. Jag borde heller inte utgå ifrån att folk inte kommer att tycka om mig, utan i stället utgå ifrån att de gör det. Jag borde heller inte ta det personligt när någon inte tycker om mig.

Jag gillar inte gin. Julfesten då vi väldigt sent på kvällen hade slut på annan dricka och bestämde oss för att göra shots på ren gin har satt djupa spår.

Jag älskar inte Sverigedemokraterna. Jag skulle kunna säga att jag avskyr dem och allt de står för.

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

