Så vill man ju inte ha det

Avlyssnat samtal mellan sambon och tigern:

S: Har du ätit frukt på förskolan?
T: Ja, men det var länge sedan.
S: Vill du ha lite frukt?
T: Jag har ju ätit på förskolan!
S: Men det var ju länge sedan. Du kanske vill ha frukt nu?
T: Nu blir det så här att du pratar med mig och jag pratar med dig och du pratar med mig och jag pratar med dig och du pratar med mig och jag pratar med dig, och så vill inte jag ha det!
S: Ok.
T: Bara för att det var länge sedan jag åt frukt betyder inte det att jag vill ha det nu!
S: Ok. Är du hungrig?
T: Ja.
S: Vill du ha frukt?
T: Ja.

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Föräldraliv, Ur tigermun och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Så vill man ju inte ha det

  1. Calle skriver:

    Åh, så alldeles underbart! Varm-i-magen-skrattar!

Kommentera

