Tomdunk

Åh, vad jag behöver semester nu! En vecka är det kvar och det känns som en evighet. Jag är helt slut i både kropp och knopp för tillfället, mycket till följd av värmen och jobbet. Jag har egentligen ingenting emot värmen, förutsatt att man kan vara utomhus där det förhoppningsvis fläktar lite och luften är frisk. I stället sitter jag på mitt kontor och jobbar, och trots öppet fönster är det varmt härinne. Vi har en fläkt, men den råkar befinna sig i mina föräldrars hus och eftersom de inte är hemma och har ett mysko larm kan vi inte åka dit och hämta den. *gråter en skvätt och svettas en flod*

Och jobbet då… Just nu håller jag på med ett stort och lite besvärligt jobb som är rätt krävande, plus att jag har lite svårt att säga nej om det kommer in förfrågningar om mindre jobb, för jag vill ju gärna hålla mig på god kant med mina kunder. Så det i kombination med värmen gör att jag är helt slut om kvällarna. Sista arbetstimmen igår blev jag gråtfärdig varje gång det dök upp ett ord som jag inte omedelbart visste hur jag skulle översätta. Kanske inte ett jättebra tecken? Det är åtminstone bara en hel arbetsdag kvar denna vecka och sedan tre dagar nästa vecka innan det är dags för fyra veckors välbehövlig semester. Yay!

Så med tanke på hur jag känner mig för närvarande är inte sannolikheten för något mer genomtänkt än det här särskilt stor. Däremot använder jag numera Instagram (jag är inte direkt först med det senaste och hetaste, jag vet) där jag roar mig med att lägga upp lite bilder. Jag har inte tänkt skriva ut mitt användarnamn här, eftersom jag gärna vill ha lite kontroll över vilka som följer mig, men om någon händelsevis skulle känna för att följa min extremt spännande vardag (viss ironi kan ev. spåras) går det bra att maila.

Over and out från tomdunken.

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tomdunk

  1. Åh, jag behöver också semester! Jag gillar iofs att jobba på sommaren, men hjärnan behöver lite ledigt.

    Och jag har inte fattat instagram alls. Bara bilder, liksom?

    • Helena skriver:

      Ja, just nu känns det verkligen att min hjärna behöver ha ledigt. Jag ska bara övertala den att vara samarbetsvillig några dagar till.

      Jag har väl inte stenkoll på instagram än och har inte själv letat upp så många konton att följa. Däremot gillar jag själv att förmedla saker med bild, så jag gör det mest för mitt eget nöjes skull 🙂

Kommentera

