#femfoto14 nr 1 och 2: Selfie och dåtid

Jag tänkte dra igång det här med att kombinera nr 1 och 2. Jag har egentligen inte tänkt lägga upp någon bild på mig här på bloggen, men ni kan få en gammal bild för detta särskilda tillfälle. Här är Helena, fem år:

20140602-224752.jpg

På den här bilden hade jag ännu inte fattat vilka krav som ställs på en beroende på om man är tjej eller kille. En av mina bästa kompisar hette Bobby och var en pojke. Jag gillade att klättra i träd och åka på knä nerför stenhällar och jag tyckte om att leka med hästar, dockor och bilar. Jag var nog som barn är mest, lyckligt ovetande om hur tuff världen kan vara, särskilt om du råkar vara född med en snippa. Men som alla andra lärde jag mig snart bättre.

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Feminism och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

