En överraskning

Häromåret fick jag en baksten i julklapp som jag verkligen var jätteglad över. Bröden blev extra goda och jag fick ny inspiration i min bakning. Efter mindre än ett år tog jag fram den för att göra pizza och upptäckte tråkigt nog att den hade spruckit rakt igenom. Eftersom min surdeg i samma veva gick och dog gick luften lite ur min brödbakarlust. Varje gång jag tänker att jag vill baka bröd kommer jag på att stenen är trasig och då blir jag ledsen och struntar i det.

Häromdagen var jag lite nere och beklagade mig för sambon över att jag periodvis känner att mitt jobb inte tillfredsställer mitt behov av att arbeta med händerna. Jag gillar egentligen att jobba som översättare, men jag behöver skapa med händerna också, antingen i trädgården eller genom att baka, och oftast finns inte tid att göra det så mycket som jag skulle vilja och då blir jag frustrerad och nedstämd.

Så idag kom sambon hem och när jag kommer ut i köket säger han ”det har kommit ett paket till dig” och så ligger det en stor låda på bordet. Jag fattar ingenting, men öppnar paketet och vad får jag se? Det här:

20140521-224455.jpg
En ny baksten! Han tänkte att jag nog behövde lite ny inspiration och det hade han ju rätt i. Jag får erkänna att det till och med kom några tårar när jag såg vad det var. Det är nu officiellt att jag har världens bästa sambo!

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Bakning, Livet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En överraskning

  1. Vad fint ❤ Känner igen det där med att behöva skapa med händerna. Jag håller till i min verkstad mest hela dagarna nuförtiden 🙂

    Kram!

    • Helena skriver:

      Ja, visst var det ❤ Det verkar finnas två sorters kreativitet i mig, dels den som jag får utlopp för när jag skriver, dels den när jag bakar och jag behöver lite av båda för att må bra 🙂 Låter som om du har det bra under din bloggpaus! Kram!

Kommentera

