Det här kändes bra

Igår landade det här i vår brevlåda.
20140515-084631.jpg
Det var ju väntat att det skulle komma, men jag blir ändå irriterad när jag får det i min brevlåda och mitt hem, för jag vill slippa Sverigedemokraternas människofientliga propaganda. Jag hade på förhand hört talas om en kampanj där människor skickar tillbaka materialet utan porto i syfte att tvinga SD att lägga ut en massa pengar för att lösa ut breven, men jag har sedan förstått att det inte riktigt funkar så och därför tänkte jag inte använda den metoden.

Jag funderade dock över om jag skulle skicka tillbaka det med porto, för att visa dem vad jag egentligen tycker och det vore lite roligt om de drunknade i sina egna blad, men ska jag vara helt realistisk inser jag att eftersom jag både är rätt glömsk och har en liten bit till närmsta ställe som säljer frimärken skulle det antagligen inte bli av. Jag valde därför en annan metod, som kändes alldeles väldigt tillfredsställande.
20140515-084642.jpg

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det här kändes bra

  1. Anelan skriver:

    Jag gjorde likadant, så himla skönt! (barnsligt skönt) Sedan stoppade jag smulorna i ett kuvert, skrev adressen och satte på frimärket och glömde posta, Som det brukar gå till, Men när jag kommer hem då ska brevet läggas på lådan!

    • Helena skriver:

      Ja, det är lustigt hur en så enkel handling kan kännas så bra 🙂 Heja dig som tog det steget längre och skickar tillbaka smulorna också! Jag skulle hemskt gärna vilja veta hur många blad de får tillbaka.

  2. Haha, gud vad skönt. Mitt ska bara läggas på lådan så att de får sin skit tillbaka!

    • Helena skriver:

      Hehe, det kändes väldigt skönt! Dessutom blir jag så glad av att se och höra om alla som antingen förstör bladet eller skickar tillbaka det. In your face, Jimmie-boy!

Kommentera

