Bättre sent än aldrig…

20131006-203044.jpg
För ganska precis två år sedan önskade jag mig alla säsongerna av tv-serien Lost när jag fyllde år. Till följd av ett missförstånd fick jag bara sista säsongen. Eftersom vi hade sett de andra fem säsongerna hade det kanske kunnat räcka att bara se den sista, men vi insåg att om det skulle vara någon vits med det hela var det lika bra att se hela rasket från början. Så det var bara att börja köpa första säsongen själv och sedan bygga på med resten.

Och så började vi titta. Vi har dock varit rätt oregelbundna i vårt tittande, ibland har vi sett flera avsnitt i veckan, ibland har det gått flera veckor utan att vi sett något alls. Så det är nästan så att man skäms lite för att säga att det har tagit oss två år att ta oss igenom de sex säsongerna, närmare bestämt 121 avsnitt. Men nu är det i alla fall klart.

När man ser allt i ett sträck sådär (nåja) blir det i alla fall tydligt hyr mycket säsongerna skiljer sig åt (jag lovar att undvika spoilers om någon annan är lika efter i denna fråga som jag). Första är rasande bra och andra håller stilen. Men fjärde säsongen kändes mest som en transportsträcka vi var tvungna att ta oss igenom. Efter det hämtade det hela upp sig en del och det blev rätt spännande mot slutet. Jag får erkänna att jag bölade en del till sista avsnittet igår, eftersom jag är böligast i stan, ungefär. Trots det är jag inte helt säker på vad jag tycker om själva upplösningen. Det kändes inte helt glasklart och ändå lite ”jaha?”. Jag måste fundera lite på om jag tycker de fick ihop det…

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

