Lite fredagskul

Det finns ju en hel del att säga om de könsstereotyper som används i reklam och reklam brukar dessutom se väldigt olika ut beroende på om den är riktad mot män eller kvinnor. Ingen kan väl ha missat hur stor skillnad det är på reklam för kroppsvårdsprodukter beroende på vilket kön de är riktade mot, för kvinnor ska det vara njutning och skönhet, medan för män ska det vara tufft och praktiskt. Det finns förstås en hel del att säga om detta, men jag tänkte strunta i det idag och i stället bjuda på en film som driver med det coola och tuffa i reklam för kroppsvård för män.

Filmen kommer från den fantastiska bloggen Hyperbole and a Half, som har varit lite frånvarande ett bra tag, men förhoppningsvis kommer den igång snart igen. Fast läs för all del i arkivet, en del inlägg har fått mig att skratta så mycket att jag varit tvungen att pausa mitt i för att klara av att fortsätta läsa resten. Det finns en liten lista till höger på bloggen med ”Best of” och detta är definitivt rekommenderad läsning. Hur som helst, här följer den utlovade filmen, enjoy!

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

