Vissa saker träffar bara så rätt

Jag har alltid känt mig lite lätt obekväm i vissa sociala sammanhang, vilket ibland fått mig att undra vad det är för fel som gör att jag inte helt ledigt kan chittchatta med kreti och pleti. Det här med att vara social har på många sätt fått ett så otroligt högt värde att det faktiskt kan kännas som att det är något fel på en bara för att man inte är det. Men så för ett tag sedan började det skrivas en del om introverta personligheter och plötsligt insåg jag att det var ju inget konstigt med mig, det finns massor av människor som är likadana. Även om jag tycker det kan vara jätteroligt att umgås med folk har jag ett behov av att vara för mig själv ibland för att kunna ladda om.

För er som vill veta lite mer om introverta personligheter kan jag tipsa om den här artikeln, som förklarar det hela på ett lättsamt sätt och den är full av igenkänning för den som är introvert. Läsvärt även om du är extrovert, eftersom det kan göra det lite lättare att förstå den där kufen som mest verkar hålla sig för sig själv på festen.

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

