Konst i hästväg

Jag har kommit fram till att om det är någonstans jag borde ha rätt att skryta om mitt eget barn, så måste det ju vara på min egen blogg. Därför tänkte jag nu förevisa ett av tigerns alster. Jag vet inte hur avancerade teckningar treåringar brukar kunna rita, men jag måste säga att jag blev mycket imponerad när tigern ritade följande alldeles på egen hand.

20130807-212944.jpg
Om nu någon mot förmodan inte ser vad det är kan jag förklara att det självklart är en häst. Till vänster huvudet med två spetsiga öron längst upp, ögon med ögonbryn, en nos mitt i ansiktet och till höger kroppen med två ben samt en svans. Solklart!

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Föräldraliv, Ur tigermun och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Konst i hästväg

  1. Klart man får skryta om sitt barn på sin egen blogg! Det ska jag nog börja göra lite oftare. 🙂

    Och klart att det syns att det är en häst!

    • Helena skriver:

      Ja, gör det! 🙂 På sin egen blogg bestämmer man ju faktiskt helt själv vad som skrivs. Risken är visserligen att folk blir uttråkade och slutar läsa, men det kanske är smällar man får ta.

  2. Den andra mamman skriver:

    Jag kan se den! Hästen!!!

Kommentera

