Operation rädda rosor och lite tidsbrist på det

Den minnesgoda (och eventuellt intresserade) kanske minns att jag nyligen råkade ut för att rådjuren hade ett nattligt gästabud i min rosenrabatt. Detta motverkades med ett av världshistoriens absolut fulaste ”staket”. För den som missat det tidigare, behold:

20130704-091337.jpg
I helgen inhandlades därför material till en något snyggare lösning, så att inte rabatten som var tänkt som min stolthet skulle omgärdas av kvarterets skamfläcksstaket. Jag är inte helt nöjd med det nya resultatet, men nu är rosorna i alla fall skyddade av något som inte helt tar över anblicken.

20130710-103956.jpg
Jag tror att jag ska göra det lite lägre, för jag hoppas/tror/inbillar mig att det inte behöver vara riktigt så här högt för att fylla sin funktion.

I övrigt har jag för närvarande fullt upp på jobbfronten. Det verkar vara så det är på sommaren, antingen har man ett jobb som blir helt dött under sommarmånaderna, eller så får man sjukt mycket att göra för att alla andra som jobben skulle kunna fördelas på har semester, så de som faktiskt jobbar blir under en period allas bästa vän. Hur som helst innebär det att jag inte riktigt hinner skriva något vettigt, vilket är lite frustrerande eftersom jag har idéer till flera inlägg som väntar på att bli skrivna. Jag liksom hör hur de ropar övergivet på mig, med allt svagare röst. Jag försöker trösta dem med att ägna dem en tanke ibland, men de kräver tydligen mer omsorg än så. Jag hoppas på att kunna hålla dem vid liv tills det finns möjlighet att ägna dem lite mer kärleksfull omvårdnad. Tills dess säger jag som herr Schwarzenegger (eller om man ska vara petig och nördig är det T-800): I’ll be back.

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Operation rädda rosor och lite tidsbrist på det

  1. Ping: Sviniga svin | Ett tigerliv

Kommentera

