Trädgårdstips från novisen

Det kan ju hända att det är någon av er läsare som liksom jag har en trädgård. Det kan även hända att någon av er är nybörjare på det här med trädgårdar. Det kan dessutom hända att någon av er är lite snål. I så fall ska jag komma med ett tips: om ni har planerat att vårda trädgården genom att gödsla gräsmattan finns det en sak jag rekommenderar att man inte snålar in på, nämligen en strollervagn att sprida ut gödseln med. Vi tänkte i vår oerfarna enfald att det går väl alldeles utmärkt att sprida det för hand. Vi hade fel.

20130624-163049.jpg
Så här med facit i hand önskar jag att vi hade tagit tillfället i akt att skriva något med gödseln.

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Detta inlägg publicerades i Livet och märktes , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Trädgårdstips från novisen

  1. presens skriver:

    Och fortfarande grymt mycket snyggare än vår gräsmatta…

Lämna en kommentar