Back in business

Oj, det har inte gått så här lång tid mellan bloggandet för mig tidigare, men det har varit rätt skönt. Vi har varit lediga fyra dagar i sträck och tiden har ägnats åt följande:

Fredag – promenad till ”stan” med lunch på restaurang för mamma och dotter, kombinerat med inköp av solskyddsbaddräkt till barnet.
Lördag – en tur till vår något större grannstad för inköp av nya skor till barnet (åka bobby-car på asfalt tar ut sin rätt på skorna) och dessutom fick hon en riktig cykel med stödhjul. Fast populäraste inköpet var ändå lejonet och krokodilen som jag hittade för 5 kr styck på loppis. Dagen avslutades med fika hos mina föräldrar (jag bakade godaste rabarbermuffinsen ever!), och sedan hade vi ett väldigt trött barn med oss hem.
Torsdag och söndag – bygga carport. Nu börjar vi äntligen se ljuset i slutet av tunneln! Det värsta av det utvändiga har avklarats, dvs de sk vindskivorna som skulle sättas upp runt taket. Jag kan säga att det är ingen lek att få upp två breda brädor som är ca 5,5 m långa, och som sitter ihop med varandra, på fyra meters höjd… Tyvärr återstår isolering av förrådet. Jag säger tyvärr, för vi har inte lyckats komma på någon lösning på hur vi ska kunna få upp isolering och gipsskivor på insidan av ett tak som är fyra meter upp som mest. Och så ska ju schabraket målas förstås.

Ett litet tillägg till vår lördag var att de kläder tigern hade på sig fick personalen i cykelaffären att anta att det var en flicka, medan personalen i fiskdisken trodde det var en pojke. Så här i efterhand önskar jag att jag hade varit kvick nog att besvara fisksnubbens ”och här är en bit till din son” med att peka på min sambo och svara ”Son? Nej, det där är min sambo”. Vad jag hade gett för att se minen det svaret hade gett!

Men nu är det tillbaka till arbetet och försöka väcka hjärnan lite. Jag hoppas på att kunna få tillräcklig fart på den för att få ur mig något vettigt i bloggväg, istället för sådant här blaj… Det har varit en del tankar som snurrat i huvudet, fast de har inte blivit mycket mer än halvtänkta, så jag hoppas på att kunna tänka färdigt någon tanke snart. Eller så har hjärnan helt lagt ner verksamheten och bestämt sig för att det är sommarlov, trots att det dröjer flera veckor tills jag har semester.

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

