Bloggsvacka och prestationsångest

Jag känner att jag befinner mig i något av en bloggsvacka just nu. Jag orkar liksom inte engagera mig tillräckligt i något jag läser, ser eller hör för att tänka igenom det och sedan formulera någonting vettigt om det. Och så ser man andra bloggare som spottar ur sig tänkvärdheter och smarta saker till höger och vänster, gärna ett par gånger om dagen, och då får jag sådan prestationsångest.

Jag är ju inte direkt någon storbloggare (årets underdrift?) och skriver mest för att jag själv tycker att det är roligt att skriva och att det är nyttigt att verkligen gå igenom mina egna funderingar och värderingar, vilket man blir tvungen att göra om man ska få ner det i skrift. Men jag vill ju ändå leverera så att de som faktiskt läser ändå ska tycka att det var värt ansträngningen. Så då läser jag fler andra bloggar i hopp om lite inspiration, men lyckas bara göra prestationsångesten värre, för alla andra är ju så himla bra. Förhoppningsvis vaknar hjärnan snart till liv och känner att det är läge att prestera något vettigt. Det borde finnas pausmusik för bloggar.

Och under tiden jag skrev detta hörde jag hela tiden världens minsta lilla fiol spela, bara för mig.

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Bloggsvacka och prestationsångest

  1. Det måste vara årstiden för jag känner likadant. Blir inte nöjd med något och energin är så fasligt låg. Blää.

  2. presens skriver:

    Jag slutade blogg för ett par år sen, och i slutet blev det mest blaj. Men jag är så glad att det finns roliga och intressanta bloggar för mig att hänga i/spamma.

    • Helena skriver:

      Det är där jag är lite orolig för att hamna ibland, alltså att det bara blir blaj till slut. Men tills vidare tar jag åt mig lite och tänker mig att jag i alla fall för tillfället ingår i kategorin roliga och intressanta bloggar 😉

Kommentera

