Oops, jag gjorde det igen…

Ibland försöker man ge små löften till sig själv, kanske saker man ska eller inte ska göra av olika anledningar. Själv har jag försökt intala mig att jag ska låta bli att säga något när min svåger kläcker ur sig dumheter på Facebook, framför allt för att han kommer hit om några veckor för att hjälpa oss att bygga vår carport och det kan ju vara trevligt med hyfsad stämning då.

Och jag lovar, jag har verkligen försökt. Jag har försökt så det krypit i hela kroppen och kliat i alla fingrarna. Men. Eftersom han har en tendens att skriva saker som gör mig så oerhört arg har reptilhjärnan och adrenalinet en förmåga att ta över mitt sunda förnuft. Så nu har jag gjort det igen, jag höjde min stämma och punkterade lustfyllt alla dumheter som stod i en artikel han länkat från Fria tider. Tillfredsställelsen är omedelbar och stor. Jag är slå-hål-på-SD-argument-junkie. Finns det någon stödgrupp för sådana?

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Oops, jag gjorde det igen…

  1. Ping: Rasism, antifeminism och homofobi i ett gosigt litet paket | Ett tigerliv

Kommentera

