Konsten att få höra en vaggvisa

Igår när sambon (D) skulle lägga tigern utspelade sig följande dialog:

Tigern: Du ska sjunga ”Trollmor”.
D: Jag har så ont i halsen, så jag orkar inte sjunga den. Jag kan sjunga något annat.
T: *funderar* Du kan sjunga ”Trollfar”!

Om Helena

Jag bor i en liten stad i Mellansverige med min sambo och vår lilla tiger, född 2010. Jag skriver om funderingar om livet, medveten barnuppfostran, feminism och antirasism, och ibland blir det en del bakning också.
Det här inlägget postades i Ur tigermun. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Konsten att få höra en vaggvisa

  1. evelina skriver:

    hejsan!
    har inte kollat bloggen på ett tag men såg nu din kommentar och vill tacka för tipset! Det är något vi måste märka mer hos oss själva och tänka innan vi släpper ut en tanklös duktig-kommentar. jag har snackat mycket med pappan till barnet om detta så att vi är på samma plan båda två så det löser sig nog! Tack igen! 😀

    • Ett tigerliv skriver:

      Det var så lite! 🙂 För egen del har jag märkt att det handlar mycket om att tänka efter före och till slut blir det mer naturligt, även om man tycker det kan kännas krystat till en början.

Kommentera

